Betalingsløsningen, som er skreddersydd for den norske detaljhandelen, er også den raskeste og mest stabile på markedet.
Detaljhandelen blir stadig mer kompleks, med digitalisering på høygir, nye handlemønstre, og krav om friksjonsfrie kundereiser på tvers av fysiske og digitale kanaler. Vi har også sett en eksplosjonsartet fremvekst av nye betalingsleverandører og plattformer de siste årene. Det har bidratt til økte kostnader og tidkrevende prosesser ute hos forhandlerne, samtidig som kontrollen over kundeinformasjonen utfordres.
Alt dette løser Loomis—Pay, forklarer Håvard Skuterud, salgssjef for Loomis—Pay i Loomis Norge. Etter lanseringen i Danmark og Sverige, fortsetter Loomis—Pay ekspansjonen i Norge med Aera Payment & Identification som samarbeidspartner.
- Loomis—Pay er superrask, trygg og kostnadseffektiv. I tillegg så gir den deg kontroll over kundedataene dine, sier Skuterud.
Er du klar for å teste neste generasjons betalingsterminaler? Bli pilotkunde her.
En komplett løsning for detaljhandelen
Loomis—Pay er en komplett løsning som håndterer alle typer betalinger. Stammen i den nåværende virksomheten, verditransport og kontanthåndtering, kommer fortsatt til å være kjernevirksomhet i Loomis. Men Loomis—Pay vil gi kundene våre en en mer helhetlig løsning, forklarer Skuterud, og fremhever en rekke fordeler detaljhandelen kan nyte godt av:
- Loomis—Pay er ikke bare den raskeste og mest stabile betalingsløsningen på markedet. Vi løser også dette med lang og dyr ledetid. Med Loomis—Pay får man pengene på konto dagen etter at transaksjonen er gjennomført, sier han.
Han fremhever også at løsningen er et kostnadseffektivt alternativ når man regner inn alle kostnadene knyttet til digitale betalingssystemer, verditransport og kontanthåndtering. Med Loomis—Pay samles alle disse avtalene i samme leveranse.
- Dette forenkler prosesser og hverdagen til kundene våre. Avtalene som detaljhandelen i dag inngår med mange ulike betalingsleverandører, kan nå håndteres av oss gjennom én avtale, sier Skuterud.
Han påpeker at kundene fortsatt vil ha tilgang til det samme support teamet, og den samme gode oppfølgingen som de er vant med fra før.
- Vi skal tilby den samme lokale servicen som vi alltid har gjort, understreker han.
Kortreist teknologi gir nye konkurransefortrinn
Lokal service og tett kundeoppfølging har nemlig alltid stått høyt på agendaen i Loomis. Med ti avdelingskontorer, og fem strategisk beliggende tellesentraler, sørger vi for nær kundekontakt over hele landet. Den lokale forankringen, fra Kristiansand i sør til Alta i nord, betyr at vi alltid er i umiddelbar nærhet når du trenger hjelp.
- I flere tiår har vi fått tilliten fra kundene våre til å håndtere verdier. For oss er det viktig med gode relasjoner, kort vei til hjelp, og at kundene er trygge på oss som en profesjonell og solid partner, sier Skuterud.
Han forklarer at den lokale tilnærmingen også har vært viktig i utviklingen av den teknologiske plattformen, og viser til at selskapet nå på mange måter går motstrøms. Mens internasjonale giganter som Apple og Facebook satser på sine egne betalingsløsninger, og stadig flere betalingsaktører blir globale, holder Loomis fast ved det lokale.
- Vi har lyttet til kundene våre, og tatt et stort digitalt steg for å lage en løsning som markedet etterspør. Loomis—Pay er utviklet med norsk teknologi, og for norske handlevaner, sier Skuterud, som tror nettopp dette kan bli et konkurransefortrinn i fremtiden.
Mens mange globale betalingsløsninger overlater eierskapet av kundedata til bankene, sørger Loomis—Pay for at detaljhandelen kan beholde dette eierskapet selv.
Full kontroll over kundedata
Loomis—Pay er utviklet i samarbeid med Aera Payment & Identification, et norsk selskap som eies av Coop og NorgesGruppen.
- Aera er et av de største fagmiljøene innen identifikasjon og betaling i Norden, sier Skuterud.
Samarbeidet har gjort det mulig å utvikle en fremtidsrettet, kostnadseffektiv og sikker teknologisk plattform. Med kundeidentifikasjon koblet opp mot betaling og smarte lojalitetsprogrammer, kan detaljhandelen ta nye steg på veien mot sømløse handleopplevelser, mener Skuterud.
- Det å skape sømløse handleopplevelser er kanskje det aller viktigste grepet man tar for å utvikle fremtidige konkurransefortrinn, legger han til.
Kontroll over kundens ID er en forutsetning for sømløse handleopplevelser. Dette utgjør fundamentet for digitaliseringen av kundereisen, og gir detaljhandelen muligheten til å utvikle kundeprogrammer på mobile flater. Loomis—Pay gir deg full kontroll over kundedata og ID, forklarer Skuterud, og fremhever flere gevinster dette gir:
- Vi legger til rette for smart bruk av kundedata, og med dette, nye muligheter for analyse og innovasjon ute hos forhandlerne. Det er et konkurransefortrinn i seg selv. Loomis—Pay gir deg også friheten til å strømlinjeforme handleopplevelsen i langt større grad enn tidligere. Eksempelvis trenger ikke butikkens kunder å oppgi e-post eller mobilnummer når de blir med i en kundeklubb. Dette registreres automatisk via betalingskortet, forklarer han.
- Samtidig ivaretas naturligvis rettigheter og eierskap til egne data, presiserer han.
Loomis—Pay er laget for fremtidens handlevaner, både i den digitale og fysiske verden, og vil i større grad ta vare på detaljhandelens interesser. Integrasjonen mellom online og offline, samt nye måter å bruke data på, står sentralt i dette fremtidsbildet som mange omtaler som New Retail.
- For oss er dette det neste steget for å levere en komplett betalingsløsning for fremtiden, avslutter Skuterud.
Leave Comment